Základní informace o Bass Race
- Jednoduchá pravidla.
- Soutěžící musí hrát hudbu. (Žádné tóny, smyčky, atd.)
- Soutěžící jsou klasifikování podle výkonu jejich systému. (Nezáleží na vybavení, ceně, zkušenosti, atd.)
- Soutěžící jsou nuceni zručně ovládat jejich hudební systém. (Tato přidaná dimenze dodává soutěží pořádné napětí.)
Soutěž Bass Race je rozdělena do dvou částí… Kvalifikace a Rozstřely
Kvalifikace
Během kvalifikace je každý soutěžní autohifi systém měřen SPL (Sound Pressure Level) měřákem. Tento měřák měří průměrné SPL soutěžního autohifi systému v dB v čase 30 sekund (Vždy se musí používat během soutěže pouze hudební CD. Všechny dvěře, okna a ostatní otevíratelné části auta musí být uzavřeny). Na konci třicetisekundové měřené části bude soutěžící umístěn do jedné z šesti Bass Race kategorií přidělené podle naměřeného výsledku.
Kategorie jsou:
Méně než 119.9 dB
120.0 dB až 129.9 dB
130.0 dB až 139.9 dB
140.0 dB až 149.9 dB
150.0 dB až 159.9 dB
160.0 dB a více
Tato metoda dělení do kategorií soutěžících zajišťuje podobné výsledky v jedné kategorii. Výsledky jsou vyrovnané a jsou pro každého soutěžícího zajímavější.
Rozstřely
Po možnosti všech se kvalifikovat se 8 nejhlasitějších soutěžících v každé kategorii náhodně zpáruje a postupují do čtvrtfinálových rozstřelů. Vítěz postupuje do dalšího kola rozstřelů a poražený je vyřazen ze soutěže. Tato forma soutěže pokračuje (semifinále a finále) dokud nebudou známi vítězové ve všech kategoriích.
Rozstřely svádí k podvodům. Následkem takového činu je nastevení výsledku na hodnotu NULA. Je tomu činěno v těchto případech:
Red Light – Spuštění hudby před započetím 30ti sekundového intervalu.
Over Shot – Překročení maximální hranice ve tvé kategorii (příklad: Pokud soutěžící naměří 132.0 dB kdykoliv během rozstřelů v kategorii 120,0 – 129,9 dB, tak bude jeho skóre upraveno na NULA.)
Over Rev – Otáčky motoru se dostanou nad 2000 ot./min.
Větrání – Otevření dveří, okna, kufru, šíbru, atd. během měření.
Vysoká frekvence – Hraní basové složky přesahující 80Hz k získání maximálního průměrného skóre.
Test tóny – Použití testovacích tónů nebo frekvenčních smyček při soutěži.
Remíza
V případě remízy se postupuje podle těchto kritérií, aby se určil vítěz:
- První remíza – Opakování měření
- Druhá remíza – Zhasnutí motorů a opakování měření
- Třetí remíza – Zhasnutí motorů a opakování měření s ovládáním instalace z vnějšku vozu.
Ačkoliv se pravidla Bass Race zdají jednoduchá, určitě učiněním praxe budou upravována k dokonalosti. Následující sekce pomůže ke zdokonalení vašich výsledků.
Tipy, triky a technika
Hudba – Najděte komerčně dostupné hudební CD (ne vypalované CD, testovací tóny, atd.) s minimálně 30ti sekundovým basovým úsekem. Každý autohifi systém je rozdílný, proto neváhejte experimentovat a najít nejlepší basovou skladbu pro vaši instalaci.
Průměr – K získání maximálního skore musíš plně chápat, jak SPL měřák průměruje tvé skóre. Následující příklady ti pomohou:
Příklad 1:
Když v první vteřině budeš mít skóre 90 dB, bude tvůj průměr 90 dB.
Když budeš mít ve druhé vteřině skóre 100 dB, tak bude tvůj průměr (90+100) / 2 = 95 dB.
Když budeš mít ve třetí vteřině skóre 120 dB, tak bude tvůj průměr /90+100+120) / 3 = 103 dB.
Stejný proces je prováděn ve všech vteřinách měření 30ti vteřinového soutěžního intervalu.
Příklad 2:
Když budeš mít v první vteřině skóre 0 dB, tak bude tvůj průměr 0 dB.
Když budeš mít ve druhé vteřině skóre 0 dB, tak bude tvůj průměr 0 dB.
Když budeš mít ve třetí vteřině skóre 120 dB, tak bude tvůj průměr (0+0+120) / 3 = 40 dB.
Buďte ostražití, reakce na čas je rozhodující. Ale buďte opatrní. Když spustíš tvůj systém před spostěním měřícího procesu, tak se rozsvítí Red Light a tvé skóre bude nastaveno na NULU.
Buďtě připraveni – Mějte své CD připraveno. Reakce na čas je velmi důležitá. Potřebujete, aby basová hudba začala stejně jako začne SPL měřák měřit. Hudba s dlouhou předehrávkou (a bez basů) není doporučena. Hudba se silnými a pravidelnými basy je nejlepší.
Buď informovaný – Jakmile jedeš na měření, parkuj auto tak, abys čistě viděl na display s výsledkama. Informace jsou důležité pro ovládání tvého systému. Pamatuj, že musíš dosáhnout maximálního průměrného skóre BEZ překročení maxima ve tvé kategorii (Over Shot). Příklad: Když soutěžíš v kategorii 120,0 až 129,9, tak ideální skóre je 129,9. Toto je nejhlasitější hranice, kterou můžeš dosáhnout tvým systémem bez překročení tvého maxima v kategorii.